• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69041
+
-

اختصاص 12 میلیارد ریال اعتبار  به راه‌آهن اراک

۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و تعمیر ساختمان‌های ایستگاه‌های راه‌آهن اراک اختصاص یافت. مدیر کل راه‌آهن اراک در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: تعمیر ساختمان‌های ایستگاه‌های راه‌آهن اراک در مرحله برگزاری مناقصه و واگذاری پیمان است که پیش‌بینی می‌شود تا پیش از شهریور بازسازی ایستگاه‌ها به پیمانکار واگذار شود. 

«محمدرضا قربانی» افزود: راه‌آهن اراک از جمله مجموعه‌های قدیمی و با سابقه کشور به شمار می‌رود که زیرساخت‌ها و ساختمان‌های آن نیازمند ترمیم و اصلاحات است. وی ادامه داد: توسعه و بازسازی زیرساخت‌هایی چون خطوط ریلی، ساختمان ایستگاه‌ها و دیوارکشی حریم راه‌آهن برای جلوگیری از حوادث احتمالی از جمله برخورد قطار با عابر پیاده و افزایش کیفیت در ارائه خدمات به مشتریان از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره کل است. مدیر کل راه‌آهن افزود: به منظور نوسازی و بازسازی خطوط راه‌آهن اراک ۲۲ میلیارد ریال اعتبار درخواست داده شده و جذب این اعتبارات در دستور کار کل قرار دارد. قربانی تعویض سینی دوار اداره کل راه‌آهن اراک را از دیگر برنامه‌های اداره کل راه‌آهن اراک عنوان کرد و گفت: در هماهنگی با اداره کل واگن‌های راه‌آهن کشور، سازه سینی دوار جدیدی به راه‌آهن این شهرستان حمل شده و در آینده نزدیک جایگزین تجهیزات قدیمی می‌شود.

حوزه راه‌آهن اراک شامل ۴۴۱ کیلومتر خطوط ریلی در 5 استان قم، مرکزی، لرستان، همدان و کرمانشاه است که ۲۱ ایستگاه را زیر پوشش دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید